Alla inlägg under mars 2010

Av Denise - 23 mars 2010 10:55

Nu skall jag snart sätta mig i bilen för att åka till min Svägerska..

Skall hälsa på henne på jobbet..

Hon jobbar som ekonom så ja skall få en liten inblick i bokföringssystem..


Har inte riktigt bestämt mig än om jag skall sköta allt på papper eller via system på datorn..

Har ni några tips?


  

Av Denise - 22 mars 2010 20:42

  


20år bakom bardisken kanske inte är allt som krävs..

Känns inte riktigt genomtänkt, vilket betyder det perfekta tv-programmet..

Men till kanal5; DUMPA alla tråkiga svenska turister..

Mer Håkan säger jag!!


Hoppas det rullar på där nere i Thailand..

Av Denise - 22 mars 2010 18:05

Mitt huvud snurrar en massa just nu..

Jag har funderat lite löst över att en andra tatuering skall ta plats på min kropp..

Okt/nov 08 var det som jag tatuerade mig för första gången..

Efter 15min hos tatueraren så sa jag till mig själv att aldrig göra det igen..


Men nu efter 1.5 år så är jag sugen igen..

Men vad skall jag då göra, vilken av alla mina idéer skall bli verklighet?


Jag är väldigt noga med att det är personligt, att göra någon som är trendigt eller nåt som är snyggt just nu är ett stort NEJ för mig..

Vi vanliga "svenssons" har inte råd att ta bort en tatuering..

Alltså har jag inte råd at ångra mig..


Skall jag då lägga tatueringen i närheten av den jag har idag, eller skall jag göra en ny på en annan del av kroppen..


  

(Ca en vecka gammal)

Av Denise - 22 mars 2010 15:47

Snart så skall ja få uppleva "det där" för första gången..

Allt måste vara perfekt, även som publik.

Kläder, skor, hår och smink..

Beställde hem kläder igår, hoppas jag skall hitta något i det paketet som skall passa tíll just "det där" tillfället..

Om det inte gör det så är det stan som gäller.. Gillar inte att vara ute i sista sekunden..

När man har hittat käderna så är det skorna som skall passa, väldigt viktigt att inte köpa skor innan kläder..

Håret skall ja kolla med J om hon kan fixa..

Och sminket är löst..


Vilken planering..

Sen så skall man se till att M och jag matchar också.. Det är ju nåt av det viktigaste..

Gud ser verkligen fram imot sommaren nu..

Av Denise - 22 mars 2010 14:41

Känner mig helt tom idag så vet inte riktigt vad jag skall skriva här..

Ligger och lyssnar på min nya favvo låt..

MGMT-Kids

När jag var med S på fest för ca två veckor sen så spelades denna..

Hört den innan, ja visst men visste inte vilka det var..

Såå skönt sound..

Av Denise - 21 mars 2010 21:15

Vill ha hjälp med att välja färg..

Naturliga naglar, är inget för mig då jag väldigt sällan använder nagellack.

Så jag vill nu ha ean hjälp till att välja vilken färg jag skall ha på mina tippar..

Och kommer då använda mig av de gelé färgerna jag har hemma..


Så vad säger ni?


  

Av Denise - 21 mars 2010 20:45





Har kollat på reprisen av Couger Town.. Såg det i tisdags, men denna tjej och serie har jag verkligen fastnat för..

MEN

  


CougerTown hade vart såå mycket bättre utan alla dessa män som är med..

En ex man som tror han är i sina bästa (20) år..

En son som tror han är äldre än sin mamma..

Bara för att hon är nyskild och grymt snygg, låt henne vara..

Man skall inte glömma denna patetiska man som finns i grannhuset..


Lite med Sex and the City tror jag på!!

Av Denise - 21 mars 2010 13:03

Ja hur fungerar Biosculpture gelén egentligen..

Jo det tänkte jag ta er igenom nu..


Som jag skrev igår så satt jag och pillade med mina naglar.. Efter fem veckor så har naglarna växt endel och då måste man göra om, eller göra ett återbesök.

Ett återbesök betyder att man bygger på, man fixar till så att utväxterna inte syns. Vad jag menar med utväxter ser ni här på bilden..

   Då jag inte har svart gelé hemma så valde jag att ta bort gelén och börja från grunden igen..

Då vi ALDRIG filar bort gelén så använder vi istället ett medel som löser upp.

   Om man filar bort gelén som vissa gör så kan man förstöra den egna nageln.. Man måste vara precis, så man endast filar på gelén.

Att fila på din egna nagelplatta förstör och gör nageln väldigt skör.. Tar upp till 6mån innan du har en felfri nagel igen..


Efter naglarna har fått ligga i dessa folie paket i ca 20min så är det dax att lätt ta bort gelén.

   Som ni ser så lossnar gelét av sig självt, och det är toppen bra..

Nageln ser nu helt okej ut, polera och lägg ett genomskinligt lack (om ingen ny gelé skall läggas)

   Nageln ser lite torr ut, men tvätta med bakteriedödande tvål och sedan lägg på ett lack med vitaminer så är den som ny..


Jag valde dock att lägga på ny gelé..

Blev naturella naglar kvällen till ära..

  


Man får toppen fina naglar, jag föredrar längre.. Men som jag nämnt innan, de växer kanon bra med gelét på..

Läs bloggen på ditt språk!!

Presentation


Är en tjej i mina bästa år som med denna blogg kommer dela med mig av mina funderingar här i liv.

Men mest av allt kommer ni få tips, idéer och bilder på de nagl

Fråga mig

7 besvarade frĺgor

Partner's

Erbjudande!!

Nu är hösten/vinern på ingång!!

Under perioden Oktober tom December så har jag stigande rabatt på mina nagelbehandlingar.

På första behandlingen får ni 10 % rabatt, på andra 20% rabatt osv, högst 50%.

Välkomna att boka en tid hos mig!!
_____________________________________________

Välkomna!
Önskar
Denise

Amazing
Beauty Center
Sveagatan 1, Linnéstan
031 – 12 12 00

Priser!!

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med mall. Blir en flexibel nagel med en naturlig look.
Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
850:-

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med tipp. Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
750:-

FÖRSTÄRKNING MED GELÉ:
Gelé läggs över naturlig nagel (ej förlängning). Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
700:-

ÅTERBESÖK:
Tar bort gammalt gelé-material och fyller på men ny look.
600:-

Tar bort gammalt gelé-material och fyller på med den look ni hade innan.
550:-

LAGNING AV BRUTEN GELÉ-NAGEL:
Vid bruten gelé-nagel.
25:- / nagel

Vid återbesök så ingår två naglar, vid fler.
50:- / nagel


BORTTAGNING AV GELÉ:
Tar bort allt gammalt gelé-material från naglarna och behandlingen avslutas med en liten manikyr.
150:-

Med lackning
175:-

KLASSISK MANIKYR:
Naturliga naglar filas och formas, nagelband avlägsnas vid behov. Hand och arm massage och lackning ingår.
400:-

KLASSISK PEDIKYR:
Behandlingen påbörjas med ett skönt fotbad, förhårdnader filas bort,naglarna filas och formas och nagelband avlägsnas vid behov.
Fotmassage och lackning ingår. (Vi gör EJ medicinsk fotvård).
450:-

PEDIKYR FÖRSTÄRKNING:
Klassisk pedikyr som avslutas med gelé på tånaglarna. Välj själv om du vill ha en naturell eller helfärgad look på dina naglar.
550:-

PARRAFINBAD:
Torra händer peelas och doppas ner i ett varmt och vitaminberikat paraffinbad, ger friskare, mjukare och lenare händer.
250:-

Vi har även glitter och andra dekorationer, så låt fantasin flöda.
15:- / nagel

Omröstning

Skulle du fixa dina naglar??
 Ja, om det var gratis..
 Självklart, spelar ingen roll vad det kostar..
 Nej onödigt, mina är fina som dem är..
 Är det billigt så kan jag haka på..

Kategorier

Klottra...

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Bloggvärde

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards