Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Denise - 4 mars 2010 22:06

Dax att nana nu, har ägnat kvällen till att kolla på tv4. Sveriges Värsta Bilförare, vad är problemet?

Man kanske är kaxig när man sitter hemma i soffan, men jag skulle gärna vilja pröva det dära..


För övrigt så behöver vissa av de där tjejorna verkligen komma till mig och fixa sina naglar.. Kanske kan lära dom ett och annat om bilkörning också   


Nä nu skall det sovas kl 09 imorgon har ja min första kund..

Kommer lite dekorations tips/idéer imorgon..


Natti

Av Denise - 4 mars 2010 18:13

Man kan inte alltid hålla sig till att vara som alla andra hela tiden..

Ibland måste man få vara lite annorlunda..

Varför ha vita tippar när man kan ha guld glitter eller svart..


Mina nyårs naglar:

  


Eller veckans naglar:

    


Någon som vill ha sina naglar fixade..

Maila mig på itas.naglar@gmail.com 

Av Denise - 4 mars 2010 17:50

Då är handlingen avklarad och en taco torsdag blir det här..

Vilken bra fantasi man har alltså..

Gillar verkligen inte att laga mat efter recept, men att komma på och testa nåt som låter gott i huvudet är toppen..

Men det kan jag dessvärre inte göra varje dag, så bra fantasi har ja då inte..


Imorgon är det fredag, någon som har nåt bra alternativ då?

Av Denise - 4 mars 2010 15:15

Hel ledig idag vilket känns bra, kände mig inte allt för pigg igår så låg inne då med..

Men idag är det bra med mig, fast jag unnar mig en dag i sängen :)

Kom precis på att jag inte ätit något idag, men att jag heller inte är hungrig..

"Man måste äta ändå!!" Jaja, jag vet det. Men det är faktiskt inte kul att äta själv..

Skall snart ta mig upp ur sängen, skall möta M som kommer från jobbet, vi skall passa på att gå och handla.. Storhandlingen har inte skett än, men får bli till helgen..

Vad är man sugen på idag då?

Jag skulle kunna leva på taco´s, det måste vara det bästa som finns..


Vad tycker ni? Något mat tips till kvällen??

Av Denise - 4 mars 2010 14:46

Nu är det dax för lite uppdatering tycker ja..

Ni skall inte få beundra mina misstag som man gjorde den första veckan alldeles föör länge..   


I måndags var det hembesök hos mammsen som gällde. Hon har i fem veckor gått med förlängning av sina egna naglar och dom blidde då röda.

Dom togs bort, vi löser upp gelét så inte den egna nageln tar skada..

Resultatet blev sedan, en förstärkning med Rosé färg och så blev det ett hand gjort hjärta på vänster ringfinger..

  


Vi hade en heldag på kursen där vi gjorde olika dekorationer.. Men jag hade glömt att ta med dom penslarna så då fick ja sätta igång och måla istället..

Inte helnöjd, men mamma blev och det är ju huvudsaken..

Av Denise - 4 mars 2010 13:51

Då har ja granskat denna portal, är ju något annorlunda än den man haft innan.. Mycket att lära..   

Men jag skall nog ha koll snart..


Tänkte visa er mina två första sett av naglar som jag gjorde på en modell på skolan..

Detta var efter 7 dagar på kursen..

Min första franska manikyr..

Vi använder oss inte av tippar, utan förlänger med en gelé och sedan använder vi oss av en färgad gelé ( i detta fallet vit) för att "måla" till den vita kanten..


  


Dagen efter var det ett sett i färg som stod på prov..


  


Det är fortfarande ovanligt med färgade geléer men BioSculpture har över 100 olika färger.. Och tro mig kan det finnas något bättre än färg på tårna när sommarn kommer.. Färg som sitter i evigheter utan att skavas bort som vanliga nagellack..


P.s korten är tagna med min iPhone så de är lite oskarpa..


Av Denise - 4 mars 2010 13:21

Japps då var man tillbaka..

Har haft en blogg på blogg.se som jag valde att lägga ner under hösten 09.

Men nu startar jag igen, och då med mer energi plus att jag kommer rikta in mig på naglar..

Skriver mer strax men ser fram imot att snart få insperera er..

Tidigare månad - Senare månad

Läs bloggen på ditt språk!!

Presentation


Är en tjej i mina bästa år som med denna blogg kommer dela med mig av mina funderingar här i liv.

Men mest av allt kommer ni få tips, idéer och bilder på de nagl

Fråga mig

7 besvarade frågor

Partner's

Erbjudande!!

Nu är hösten/vinern på ingång!!

Under perioden Oktober tom December så har jag stigande rabatt på mina nagelbehandlingar.

På första behandlingen får ni 10 % rabatt, på andra 20% rabatt osv, högst 50%.

Välkomna att boka en tid hos mig!!
_____________________________________________

Välkomna!
Önskar
Denise

Amazing
Beauty Center
Sveagatan 1, Linnéstan
031 – 12 12 00

Priser!!

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med mall. Blir en flexibel nagel med en naturlig look.
Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
850:-

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med tipp. Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
750:-

FÖRSTÄRKNING MED GELÉ:
Gelé läggs över naturlig nagel (ej förlängning). Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
700:-

ÅTERBESÖK:
Tar bort gammalt gelé-material och fyller på men ny look.
600:-

Tar bort gammalt gelé-material och fyller på med den look ni hade innan.
550:-

LAGNING AV BRUTEN GELÉ-NAGEL:
Vid bruten gelé-nagel.
25:- / nagel

Vid återbesök så ingår två naglar, vid fler.
50:- / nagel


BORTTAGNING AV GELÉ:
Tar bort allt gammalt gelé-material från naglarna och behandlingen avslutas med en liten manikyr.
150:-

Med lackning
175:-

KLASSISK MANIKYR:
Naturliga naglar filas och formas, nagelband avlägsnas vid behov. Hand och arm massage och lackning ingår.
400:-

KLASSISK PEDIKYR:
Behandlingen påbörjas med ett skönt fotbad, förhårdnader filas bort,naglarna filas och formas och nagelband avlägsnas vid behov.
Fotmassage och lackning ingår. (Vi gör EJ medicinsk fotvård).
450:-

PEDIKYR FÖRSTÄRKNING:
Klassisk pedikyr som avslutas med gelé på tånaglarna. Välj själv om du vill ha en naturell eller helfärgad look på dina naglar.
550:-

PARRAFINBAD:
Torra händer peelas och doppas ner i ett varmt och vitaminberikat paraffinbad, ger friskare, mjukare och lenare händer.
250:-

Vi har även glitter och andra dekorationer, så låt fantasin flöda.
15:- / nagel

Omröstning

Skulle du fixa dina naglar??
 Ja, om det var gratis..
 Självklart, spelar ingen roll vad det kostar..
 Nej onödigt, mina är fina som dem är..
 Är det billigt så kan jag haka på..

Kategorier

Klottra...

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Bloggvärde

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards