Alla inlägg under april 2010

Av Denise - 30 april 2010 13:47

Började dagen med en kund, toppen kul.. Blev riktigt snyggt också, inga bilder men rosa naglar på denna tjej passade kanon : )


Nu skall ja snart en sväng ner till stan för att köpa hem två par skor som M lagt undan till mig.

Samma modell men måste ju ha två olika färger :)


Igår var jag och M på Allum, hittade massa nya grejer, solglasögon, sängkläder (äntligen matchar vi) man kan inte ha två täcken å två olika påslakan *big no no*


Skall på grillkväll/fest ikväll, skall bli intressant det blir.. Hur sugen kommer jag vara att ta mig en drink eller ta en grillad majskolv.. NEJ jag får inte!!!!!!

Av Denise - 29 april 2010 18:00

Det är ju det här med nagelvård, vad skall man då använda.

Det jag tycker är viktigast är nagelbands kräm eller nagelbands olja.

Vad du har för lack, har inte så stor betydelse just för att dina naglar skall må bra.

Sedan finns det bra och dåliga lack men det kan vi gå in på en annan dag.


Idag gäller det alltså krämer och oljor för nagelbanden. Och varför skall man då smörja, jo nageln får uppmärksamhet och tro mig den växer snabbare om du masserar nagelbanden kanske en gång i veckan..


Jag rekomenderar i första hand det märket som jag själv använder, och det är just det märket som jag arbetar med.

Det är det bästa jag någonsin provat, en aha upplevelse när min kompis/kollega presenterade detta för mig för ca 3-4 årsen.

        

BioSculpture, här har ni vid första bilden vår nagelbands olja, den har en grym doft och är väldigt vårdande för nagelbanden och huden runt omkring.

Sedan har vi nagelbandscremén, använder jag inte lika ofta men är en effektiv kräm som är mycket bra som grund under en handkräm t ex..

Våra vitamin droppar har vi på tredje bilden, de är kanon, tar jag nästan varje dag. De torkar in snabbt och ger mycket vitaminer till dina nagelband. Och den doftar fräscht, gurka.

Nagelbandsolja: 110:- (12ml)

Nagelbandscremé: 153:- (20ml)

Vitamin Droppar: 180:- (10ml)

Sugna på att köpa detta, kom in på salongen eller kontakta mig : )


Yves Rocher har endel men jag är lite skeptisk, är det någon som testat hör gärna av er.

För de har t ex en nagelbandskräm, 115:- för 10g.

De skriver att denna bygger upp naglarna, gör dom starkare och spänstigare. Men jag vet inte riktigt om en nagelbandskräm gör naglarna starkare eftersom styrkan på dom bildas redan i Matrix (roten till nageln)

De har väldigt mycket produkter för naglarna som enl dom skall bygga upp t ex kropar osv.. Jag bill testa dessa, men har tyvärr inga kropar i mina naglar..

Någon som har? Någon som vill testa?

Är ni sugna på att köpa dessa gå in på : yves-rocher.se


Sedan har vi sista märket, många känner till det men är det bra.. ?

OPI..

Dom har en olja som heter "OPI Avoplex Nail & Cutricle Replenishing Oil".

Detta är med advocado extrakt och för bästa resultat bör det masseras in två ggr om dagen.

Denna ligger på 70:-/12ml.

  

Jag vill säga att jag inte känner att denna är lika dryg som våra produkter.

Två ggr om dagen om det är 12ml, då skulle jag behöva köpa en ny sådan minst en gång i månaden.


Jag rekomenderar starkt våra olja, av märket Biosculpture, en riktigt bra och fräsch olja som ger bra och snabbt resultat. 


Av Denise - 29 april 2010 15:00

Sitter på salongen och Carro jobbar för fullt, hennes kund skall få extencions idag : )


Har suttit och klurat lite på mitt inlägg som jag lovat er om olika produkter.

Och har kommit fram till att på nätet hittar du alltid de billigaste..

Försökt hitta något som är lite dyrare men nej, hittar inte riktigt det jag söker.

Undra om det gäller alla grejer som man köper på nätet, datorer och telefoner vet jag brukar ha internet priser.

Men har andra saker det, kan jag få köpa mitt smink billigare?


  


Nu skall ja leta billigt i.d Minerals smink.. : )


Av Denise - 29 april 2010 13:23

Hur ofta fixar du dina nagelband?

Hur ofta tar du hand om dina naglar?

 

Vare sig naglarna sitter på våra händer eller fötter, så är det jätte viktigt att ta hand om våra naglar.

Nagelbanden t ex, det är en skyddande del på vår nagel MEN dessvärre tror folk att nageln och nagelbanden sköter sig själva.

Tyvärr är det inte så utan en riktig behandling av nagelbanden borde absolut göras en gång i månaden.

Vi gör det på alla kunden vare sig de vill ha en manikyr/pedikyr, där det ingår, eller om de vill förstärka eller förlänga.

Att ta hand om dina naglar är A och O!!


Ibland tror man att naglarna får sin näring när man använder handkräm.

Näring, ja visst. Rätt näring, njä..

Naglarna har faktiskt sina egna krämer och oljor som är super.

Inget säljknep ja lovar, utan dessa specifika krämer/oljor är verkligen gödning för naglarna.

De flesta vill inte ha långa naglar utan vill ha fina, fräscha naglar.

Då är detta absolut ett tips, det finns allt från billiga krämer/oljor till väldigt dyra.

Dock så är de dyra oftast drygare, så trivs du med en, så gör detta inköp.


Kommer rekomendera några produkter lite senare här i bloggen missa inte detta..

Av Denise - 29 april 2010 10:32

Jag var ju som sagt på första gruppmötet igår på Xtravaganza..

Det var bra, ledaren pratade lite mycket mat för min smak.

Jag äter ju som sagt bara soppor så jag satt och va sugen på massa nyttig mat i en timme.

Inte riktigt meningen tror jag, men det var ju bara genom gång igår så jag hoppas det går åt rätt håll nästa vecka.


Det var jag och 10st 50+'are, men det spelar ingen roll (att jag inte har någon i min ålder) för vi går ju faktiskt igenom samma sak.

De flesta skulle dock börja sin diet idag, och jag är nu inne på min sjunde dag så det är lite olika.


M frågade igår om jag saknar chokladen.. Ett snabbt svar; nej faktiskt inte..

Efter att ha tänkt på det så stämmer det faktiskt, känns skumt. Åt ju trotts allt nästan 400g varje dag.

Haha det trodde ni inte, jodå jag är mycket värre innanför mina stängda dörrar.

Är nog bara M som verkligen vet hur mitt beroende ser ut. Inget man skryter om direkt.

Men jag känner att jag kommit till en fas där jag kan släppa den spärren, låta alla veta hur beroende jag vart.

Nu är det ett nytt liv som är framför mig, det finns faktiskt små Marabou kakor ni vet köp 3 för 12:- t ex.. De skall bli mina nya vänner när jag får njuta av livet igen.

För choklad kommer jag "nog" aldrig kunna sluta med, just face it..

MEN då vill ja lägga till att jag endast kommer tillåta en sådan liten chokladkaka, eller kanske tre per vecka är okej.. Hmmm

Av Denise - 28 april 2010 15:41

Vill du slippa reklam avbrotten när du lyssnar på din Spotify?

Men du känner inte för att betala för ett premium konto?


Få premium gratis NU !!!


Registrera dig, marknadsför deras sida på facebook eller genom en blogg och få då detta helg gratis..

Ni kan inte missa detta!!!


Klicka på länken här nedan!!!



http://www.gratispremium.com/?ref=195898

Av Denise - 28 april 2010 14:30

Tänkte skriva att det snart kommer ett nytt erbjudande.

MEN det gör det inte riktigt..

Maj månad kommer bestå av samma erbjudande!!

40% rabatt på fem av mina behanlingar som jag utför..

Kolla in erbjudande här till vänster..


(Fortsätter då jag märkt att detta vart populärt..)


Men missa inte att få ytterliggare 10% rabatt.. Kolla hur du får detta på min facebook's företagssida "Ita's Naglar"

Av Denise - 28 april 2010 14:00

Dagen är fortfarande ung, men denna dagen har gått mycket bättre.

Jag känner mig på banan igen.

Igår var det fruktansvärt, hade jag inte haft en vilja på 110% och en mys pojk hemma som stöttar mig till 220% så hade jag fallit dit igår.

Det var ett helvete, rent ut sagt..

Femte dagen, inte tredje/fjärde.. Det är ju olika för alla men nu vet jag det, om jag av någon konstig anledning skall behöva klara av de första fem dagarna igen : )


Men som sagt en ny dag idag och känner mig bättre, lättare idag.

Har första gruppmötet ikväll, det skall bli spännande, hoppas det är några roliga medlemmar..

Ledaren träffade jag i torsdags och vi klickade direkt.. En riktigt trevlig tjej, som dessutom vill ha sina naglar gjorda.. : )

Alla där på centret är iofs jätte trevliga.


Återkommer om detta efter mötet, eller imorgon..

Läs bloggen på ditt språk!!

Presentation


Är en tjej i mina bästa år som med denna blogg kommer dela med mig av mina funderingar här i liv.

Men mest av allt kommer ni få tips, idéer och bilder på de nagl

Fråga mig

7 besvarade frågor

Partner's

Erbjudande!!

Nu är hösten/vinern på ingång!!

Under perioden Oktober tom December så har jag stigande rabatt på mina nagelbehandlingar.

På första behandlingen får ni 10 % rabatt, på andra 20% rabatt osv, högst 50%.

Välkomna att boka en tid hos mig!!
_____________________________________________

Välkomna!
Önskar
Denise

Amazing
Beauty Center
Sveagatan 1, Linnéstan
031 – 12 12 00

Priser!!

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med mall. Blir en flexibel nagel med en naturlig look.
Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
850:-

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med tipp. Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
750:-

FÖRSTÄRKNING MED GELÉ:
Gelé läggs över naturlig nagel (ej förlängning). Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
700:-

ÅTERBESÖK:
Tar bort gammalt gelé-material och fyller på men ny look.
600:-

Tar bort gammalt gelé-material och fyller på med den look ni hade innan.
550:-

LAGNING AV BRUTEN GELÉ-NAGEL:
Vid bruten gelé-nagel.
25:- / nagel

Vid återbesök så ingår två naglar, vid fler.
50:- / nagel


BORTTAGNING AV GELÉ:
Tar bort allt gammalt gelé-material från naglarna och behandlingen avslutas med en liten manikyr.
150:-

Med lackning
175:-

KLASSISK MANIKYR:
Naturliga naglar filas och formas, nagelband avlägsnas vid behov. Hand och arm massage och lackning ingår.
400:-

KLASSISK PEDIKYR:
Behandlingen påbörjas med ett skönt fotbad, förhårdnader filas bort,naglarna filas och formas och nagelband avlägsnas vid behov.
Fotmassage och lackning ingår. (Vi gör EJ medicinsk fotvård).
450:-

PEDIKYR FÖRSTÄRKNING:
Klassisk pedikyr som avslutas med gelé på tånaglarna. Välj själv om du vill ha en naturell eller helfärgad look på dina naglar.
550:-

PARRAFINBAD:
Torra händer peelas och doppas ner i ett varmt och vitaminberikat paraffinbad, ger friskare, mjukare och lenare händer.
250:-

Vi har även glitter och andra dekorationer, så låt fantasin flöda.
15:- / nagel

Omröstning

Skulle du fixa dina naglar??
 Ja, om det var gratis..
 Självklart, spelar ingen roll vad det kostar..
 Nej onödigt, mina är fina som dem är..
 Är det billigt så kan jag haka på..

Kategorier

Klottra...

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Bloggvärde

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards