Alla inlägg under mars 2010

Av Denise - 20 mars 2010 23:02

Nu tror (vet) jag att världen har gått för långt..

Kollar på Beck på TV4+, men som alla känner till så är det alltid väldigt mycket reklam..

Och vad är det jag ser...


Joo Anti Age Tandkräm.. Fy, nu får "de äldre" lägga ner..

Bara att inse att man blir äldre, alla blir äldre..

Jag har nyss fyllt 23år och visst jag har börjat tänka på rynkor och linjer man ha i ansiktet..

Men hallå TANDKRÄM??????


Det är naturligt att bli äldre!!!!!!

Vi ungar, gillar föräldrar, mor-/farföräldrar bättre om ni ser ut som vanligt, som ni ska..

Naturligt!!!!

Av Denise - 20 mars 2010 22:41

Lördags kvällen har bestått av en himla massa..

Både mitt och M's lag förlorade i hockey slutspelet.. Som tur är så kommer det fler matcher..

Blev fläskfilé, färsk potatis och tsatziki tills lördags middag..


Och jag har suttit och fixat mina naglar..

Det var verkligen dax..

Orkade dock inte spendera hela kvällen vid nagelbordet så när mina idéer kommer flygande så skall naglarna få något annat än den nu naturliga förlängningen..

Skönt att kunna ha sina egna naglar nu ialla fall..

Vill dock ha lite längre, men har nu lärt mig..

De växer hur mycket som helst om man behandlar dom rätt under förlängningen..


Kolla in i morgon, då kommer det bilder..


Natti*

Av Denise - 20 mars 2010 16:39

Utflykt stod på schemat idag, men vaknade lite sent..

Kl 11 tittade vi ut och solen var inte där : (


Jaja, på nyhetsmorgon visade dom trav från Åby..

Vi åker och kollar trav en gång om året och då i soliga Halmstad under husvagns säsongen..Inget som jag diggar allt för mycket..

Men som en gammal häst tjej så varför inte.. Titta på hästar, dricka vin och sola.. Kan det bli en bättre kombination..


Men varför inte en extra gång på detta år..

Vi drog iväg till Åby.. Halv kallt ute, och det luktar inte ens häst, men...

Jag vann 27:- whioo..


  


Åkte hem lite tidigare (innan alla lopp var körda) nu är det hockey slutspelen som gäller..

Heja DJURGÅRDEN och lite FRÖLUNDA... 


                                                       



Av Denise - 19 mars 2010 21:15

Kvällen har bestått av bakning..

Bestämt mig för att baka piroger från grunden till kvällens middag..

Iväg och handlade in mjöl och jäst..


Men när jag väl satte igång så ville ja mer..

Är inte tjejen som bakar, det är kladdigt, gillar inte det..

MEN det blidde något mer än ett par piroger..

Vad tror ni??


  


Japps ni gissade rätt, blidde några (brända) kanelbullar också..

M hjälpte allt till när det väl skulle degas..

Men det är allt lite mysigt att stå i köket och leka bondmora..


     En av alla piroger, återanvända smörpappret är ett måste ; )

Av Denise - 19 mars 2010 17:32

I morse när jag hastigt blev väckt av svärmors samtal så tänkte jag tillbaka på nattens dröm..

Varför drömde jag det jag drömde?

Vad är det mitt under medvetna vill säga till mig?


Nu när vi har vart och handlat slår jag på tv'n, och vad händer..

På "Förkväll, TV4" så sitter dom och pratar med en Drömterapeut..

Visste inte ens att det fanns ett sånt yrke..

Skriva ner alla drömmar man har på en månad och sen besöka sin terapuet en gång per månad..

Nä, eller?


Skulle ni kunna gå till en Drömterapeut??


  

Av Denise - 19 mars 2010 15:30

Har fått ännu ett mail med åsikter..

Super kul..

Denna gången är det Frida som saknar nageltips och bilder..


Kommer rikta in bloggen mer påmdet när jag fått igenom mitt företag och jobbar med det..

Den som väntar på något gott...


Lägger in några bilder på naglar som jag inspireras av.. (gillar dock inte den helvita)


      

Av Denise - 19 mars 2010 14:00

Då vad det de där med mat igen..

Orkar inte hålla på och fundera ut måltider varje dag..

Igår blev det riktigt god mat..


   Med potatismos..


Hälften fick M ta med sig som lunch idag..


Fredags mys utan god mat..

Måste verkligen skaffa en mat kalender..

Smart drag, men funkar det verkligen?


Av Denise - 19 mars 2010 13:16

Jag kan verkligen inte somna på kvällarna, skit jobbigt..

Kan bero på att jag går upp vid lunch.. Hmm jaja det kan ha något med det att göra..

Men idag var jag uppe med tuppen.. Svärmor ringde halv åtta..

Kanske måste skaffa mig ett 7-4 jobb..   


Nä jaja vaken var ja, kör till tänkte ja, M slängde in vår första bilaga av GP innan han sprang iväg till jobbet..

Vadå vuxen poäng..

Men jag blev bara sur.. Nu har svenska företag börjat göra reklam på arabiska? Suck.. Vi är ju i sverige!?


Men ialla fall, ja trodde jag skulle upp strax men hmm, vaknade av ett sms kvart i 12, tidningen under mig.. Shit ja hade somnat..

Nu kommer ja inte somna idag heller..


Läs bloggen på ditt språk!!

Presentation


Är en tjej i mina bästa år som med denna blogg kommer dela med mig av mina funderingar här i liv.

Men mest av allt kommer ni få tips, idéer och bilder på de nagl

Fråga mig

7 besvarade frågor

Partner's

Erbjudande!!

Nu är hösten/vinern på ingång!!

Under perioden Oktober tom December så har jag stigande rabatt på mina nagelbehandlingar.

På första behandlingen får ni 10 % rabatt, på andra 20% rabatt osv, högst 50%.

Välkomna att boka en tid hos mig!!
_____________________________________________

Välkomna!
Önskar
Denise

Amazing
Beauty Center
Sveagatan 1, Linnéstan
031 – 12 12 00

Priser!!

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med mall. Blir en flexibel nagel med en naturlig look.
Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
850:-

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med tipp. Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
750:-

FÖRSTÄRKNING MED GELÉ:
Gelé läggs över naturlig nagel (ej förlängning). Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
700:-

ÅTERBESÖK:
Tar bort gammalt gelé-material och fyller på men ny look.
600:-

Tar bort gammalt gelé-material och fyller på med den look ni hade innan.
550:-

LAGNING AV BRUTEN GELÉ-NAGEL:
Vid bruten gelé-nagel.
25:- / nagel

Vid återbesök så ingår två naglar, vid fler.
50:- / nagel


BORTTAGNING AV GELÉ:
Tar bort allt gammalt gelé-material från naglarna och behandlingen avslutas med en liten manikyr.
150:-

Med lackning
175:-

KLASSISK MANIKYR:
Naturliga naglar filas och formas, nagelband avlägsnas vid behov. Hand och arm massage och lackning ingår.
400:-

KLASSISK PEDIKYR:
Behandlingen påbörjas med ett skönt fotbad, förhårdnader filas bort,naglarna filas och formas och nagelband avlägsnas vid behov.
Fotmassage och lackning ingår. (Vi gör EJ medicinsk fotvård).
450:-

PEDIKYR FÖRSTÄRKNING:
Klassisk pedikyr som avslutas med gelé på tånaglarna. Välj själv om du vill ha en naturell eller helfärgad look på dina naglar.
550:-

PARRAFINBAD:
Torra händer peelas och doppas ner i ett varmt och vitaminberikat paraffinbad, ger friskare, mjukare och lenare händer.
250:-

Vi har även glitter och andra dekorationer, så låt fantasin flöda.
15:- / nagel

Omröstning

Skulle du fixa dina naglar??
 Ja, om det var gratis..
 Självklart, spelar ingen roll vad det kostar..
 Nej onödigt, mina är fina som dem är..
 Är det billigt så kan jag haka på..

Kategorier

Klottra...

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Bloggvärde

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards