Alla inlägg under juni 2010

Av Denise - 17 juni 2010 09:15

Lee Redmond i Utah i USA är en tjej med världens längsta naglar..

Ni har säkert sett henne innan men varför får hon inte mer uppmärksamhet.?


Hade gjort allt för att få henne som kund. Fått leka med dekorationer t ex..

Ett dags verk..


  


1979 var året då hon beslutade sig för att sluta klippa naglarna. Varför? Ja det kan man fråga sig : )

De är idag 84cm långa..


Hon säger i en intervju att de inte hindrar henne från att utföra vardagliga sysslor som dammsugning, bilkörning, tvätt och städning. Hon sköter också om sin make, som lidit av Alzheimers sjukdom de senaste åren.

Inte ens 100 000 dollar kan få henne att klippa naglarna. MEN hon säger i intervjun att en dag kommer hon klippa av dom.


KOM TILL MIG!!!!

Av Denise - 16 juni 2010 21:59

Denna onsdag har endast bestått av power för mig.

Började dagen med att vakna (av mig självt) en timme innan klockan skulle ringa.

Hade så snällt gett mig en sovmorgon, ggrrr..


Gick ner till Xtravaganza för vägning, innan frukost såklart.

Frukost shaken hann jag med efter vägning, men snabbt var det på't igen.

En promenad till M's jobb var det som stod på schemat, solen sken och inget kunde gå snett, Eller???


Shit va långt det var, man underskattar verkligen metrarna när man sitter i bilen. Helt sjukt långt!!

Efter 1timme och 24minuter var jag framme hos M (promenaden till Xtra är med räknad) och efter 8.4km med 589kcal förlorade så var jag helt slut. Jag visste att jag var tvungen att ta mig hem samma väg.  : /


På hemvägen svängde jag av till Hemmakväll (Gammelstan), lämnade tillbaka helgens filmer. Och sedan kunde det bära av hem.

Hemväg: 52min, 6.7km och 469kcal..


Underbart, så jag unnade mig tre timmars läsning på gräset, i solen när jag kom hem. Sedan var jag helt lam i hela kroppen så det blev bilen till mötet på kvällen.


Dagens steg blev idag så mycket som 17,627!!

Kcal kan ni slå ihop själva.. : )


*Så borde det se ut varje dag ; )  **

Och sedan var det

Av Denise - 16 juni 2010 19:40

Dag 55 och jag har idag vägt mig, -8kg sa vågen men jag är verkligen inte nöjd.


"Se det positiva" säger min coach och mina nära och kära. Javisst är nöjd att vågen inte står stilla, men jag hade hoppats på att förlora minst 10kg.

Exakt 20kg har jag nu förlorat det är bra men jag kan mycket bättre!!


Mina mes tankar skall jag begrava from idag. Att endast träna veckan innan vägning säger sig själv att det är en oseriös tanke.

Jag skall from idag då det är 4 veckor till nästa vägning börja träna minst tre ggr i veckan.

Jag kommer inte sätta gymmet som mål för jag vet att jag inte kommer komma dit.

Men minst tre timmars promenad i veckan skall jag fixa.

Om jag så skall dela upp det på 6ggr/vecka eller 1gång/vecka så skall jag fixa 3 timmar..


  

..

Av Denise - 16 juni 2010 17:32

Har ändrat "titeln" på min blogg. Men det är fortfarande samma adress..

Jag har funderat lite och från början skulle jag endast ha bloggen till mitt företag.

Men så ser det inte ut om man läser innehållet.


Mitt företag går bra men jag jobbar inte med naglarna 24'7 så därför kan jag inte heller skriva om det hela tiden.


Men jag kommer inte ändra på något mer än "titeln" nagelbilder, tips och idéer kommer fortfarande komma upp här.

Men ni kommer även att få njuta av mitt underbara liv : )

20%

Av Denise - 16 juni 2010 14:15

Vill DU ha fina naglar till Midsommar??

Boka en tid NU och få 20%!!


  


Veckan innan midsommar och under Juli månad har jag 20% rabatt på alla behandlingar!!


Händer som fötter, kom till mig på Nails4Life och unna dig lite skönhet!!


Manikyr 
NAGELFÖRLÄNGNING798Kr
Med fransk naturlig och permanent färg, inga tippar används. För dig som vill ha längre och starkare naglar 
SILKESFÖRLÄNGNING 798Kr
Denna förlängning är för dig som saknar en frikant (ex nagelbitare) denna metod använder silke för att bygga upp din längd på nageln 
FÖRSTÄRKNING598Kr
När du vill ha starkare naglar men inte längre, gelén läggs på din egen nagel 
ÅTERBESÖK 550Kr
På ditt återbesök går jag igenom dina naglar och filar till den nya formen, lägger på ny gelé. Har någon nagel gått av byggs denna om, 1 ombyggnad ingår

ENKEL MANIKYR 298Kr
Fräschar till naglar och nagelband Liknar den klassiska men utan hand och arm massage 
KLASSISK MANIKYR 398Kr
Fräschar upp naglar och nagelband. Hand och arm- massage 
SPA MANIKYR 498Kr
Peeling, krämer, massage, värmehandskar för att få underbart mjuka händer, härligt avkopplande 
MASSAGE 195Kr
Hand och arm 
BORTTAGNING AV GELÉ 98Kr
ENBART LAGNING 98Kr

Pedikyr 
ENKEL PEDIKYR 298Kr
Fotbad, filar bort förhårdnader klipper och filar, avslutas med lackning 
KLASSISK PEDIKYR 398Kr
Fotbad, filar bort förhårdnader, klipper och filar, fot och ben massage, avslutas med lackning 
SPA PEDIKYR 498Kr
Denna pedikyr innehåller även peeling, kylande fotomask, underbart avkopplande för trötta fötter 
PERMANENT GELÉFÄRG 495Kr
Här använder jag gelé på dina tånaglar 
MASSAGE 195Kr
Fot och ben

  

Av Denise - 16 juni 2010 10:08

Hmm, jag har märkt att jag skriver mer om min viktnedgång än mina naglar.

Fel blogg namn? Skall jag kanske skaffa en annan för just viktnedgången?!

Kommer ni som läser idag hänga med dit??


Jag är bara inne för att säga  hej, jag skall ta min morgonpromenad ner till Xtravaganza och väga mig..

Håll tummarna för att kg har rasat : )


Uppdaterar ikväll för denna dagen består endast av promenader : )


Ut i solen !!!!


  

Av Denise - 15 juni 2010 21:42

Dålig uppdatering japp, det är jag det.


Jag har faktiskt satt bloggen åtsido nu när jag har tränat till max. Har vart minst en promenad om dagen och sedan i fredags så är det mer än 10,000 steg varje dag.

Kanske inte idag, ingen stegräknare på jobbet men när jag kom hem så gick vi ut en sväng på 30min.

Bättre att röra sig lite än inget!!


Naglarna har vart väldigt lite av också.. : (

Såå tråkigt men jag hoppas att det kommer fler snart..

Sommaren är ju här och vem vill inte ha fina naglar..

Glöm inte att jag gör tårna också.. : )


  

Av Denise - 13 juni 2010 20:57

M kom insmygandes kl 03.30, äntligen har han lärt sig att jag faktiskt sover.


10.30 smög jag upp, dock med tunga steg. Såå trött men jobbet väntade, man blir såå glad när man ser att värmen och solen är här.


Äntligen mycket folk på jobbet idag, har vart en lugn start för mig vilket är bra. För idag var det verkligen fullrulle.


Väl hemma så fick jag muta M med en bakispizza för att han skulle gå med mig ut och gå.

Efter en timmes promenad så sitter han och äter en pizza med musslor osv på.

Tur att han tog en som jag inte gillar, men GUD såå gott det luktar : )


11453steg idag!!!


  

Läs bloggen på ditt språk!!

Presentation


Är en tjej i mina bästa år som med denna blogg kommer dela med mig av mina funderingar här i liv.

Men mest av allt kommer ni få tips, idéer och bilder på de nagl

Fråga mig

7 besvarade frågor

Partner's

Erbjudande!!

Nu är hösten/vinern på ingång!!

Under perioden Oktober tom December så har jag stigande rabatt på mina nagelbehandlingar.

På första behandlingen får ni 10 % rabatt, på andra 20% rabatt osv, högst 50%.

Välkomna att boka en tid hos mig!!
_____________________________________________

Välkomna!
Önskar
Denise

Amazing
Beauty Center
Sveagatan 1, Linnéstan
031 – 12 12 00

Priser!!

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med mall. Blir en flexibel nagel med en naturlig look.
Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
850:-

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med tipp. Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
750:-

FÖRSTÄRKNING MED GELÉ:
Gelé läggs över naturlig nagel (ej förlängning). Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
700:-

ÅTERBESÖK:
Tar bort gammalt gelé-material och fyller på men ny look.
600:-

Tar bort gammalt gelé-material och fyller på med den look ni hade innan.
550:-

LAGNING AV BRUTEN GELÉ-NAGEL:
Vid bruten gelé-nagel.
25:- / nagel

Vid återbesök så ingår två naglar, vid fler.
50:- / nagel


BORTTAGNING AV GELÉ:
Tar bort allt gammalt gelé-material från naglarna och behandlingen avslutas med en liten manikyr.
150:-

Med lackning
175:-

KLASSISK MANIKYR:
Naturliga naglar filas och formas, nagelband avlägsnas vid behov. Hand och arm massage och lackning ingår.
400:-

KLASSISK PEDIKYR:
Behandlingen påbörjas med ett skönt fotbad, förhårdnader filas bort,naglarna filas och formas och nagelband avlägsnas vid behov.
Fotmassage och lackning ingår. (Vi gör EJ medicinsk fotvård).
450:-

PEDIKYR FÖRSTÄRKNING:
Klassisk pedikyr som avslutas med gelé på tånaglarna. Välj själv om du vill ha en naturell eller helfärgad look på dina naglar.
550:-

PARRAFINBAD:
Torra händer peelas och doppas ner i ett varmt och vitaminberikat paraffinbad, ger friskare, mjukare och lenare händer.
250:-

Vi har även glitter och andra dekorationer, så låt fantasin flöda.
15:- / nagel

Omröstning

Skulle du fixa dina naglar??
 Ja, om det var gratis..
 Självklart, spelar ingen roll vad det kostar..
 Nej onödigt, mina är fina som dem är..
 Är det billigt så kan jag haka på..

Kategorier

Klottra...

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Bloggvärde

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards