Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Uppdrag Granskning..

Av Denise - 9 oktober 2010 11:35

Ligger och kollar på Uppdrag granskning, de diskuterar slöja/burka/niqab.

Jag kan inget annat är att bli förbannad.

De pratar med arbetsgivare, både kristna och muslimer, det sjuka är att ingen av dessa folkgrupper är speciellt sugna på att anställa någon som bär burka eller niqab.

Socialtjänsten menar på att det inte finns någon lag som säger att de inte skall ge statliga pengar till någon som "inte vill" jobba. Allt pga kläderna. Om en kvinna med niqab söker tre jobb och får nej så kan hon leva på statliga pengar resten av livet.

Då niqab betyder att kvinnan täcker hela sin kropp, dvs även ögonen så är det grymt svårt för henne att utföra jobb i vårt samhälle.

Sitta i en kassa på Netto, njä det funkar nog inte.. Stå på ett lager och jobba, hmm ja visst men hon lär inte få några tajta vänner (om det inte finns någon med liknande tro).


Jag tror inte på denna klädsel alls, när till och med en muslimsk butiksägare säger att burka eller niqab inte fungerar i sverige.

Man måste faktiskt anpassa sig.

De flesta kvinnor som lever med niqab bor i Saud Arabien, och det är inget paradis som en av de muslimska kandidaterna sa i en intervju i programet..

Om de kvinnor nu kommit sålångt som till sverige så kanske de borde anpassa sig.

Till svenska folket och dess arbetsmiljö..


Vill du hämta din dotter på dagis av en kvinna som bär burka eller niqab?? Vill du sitta på ett föräldramöte med en kvinna som bär niqab??


Diskution tack!!

Har jag helt fel???

 
 
Ingen bild

P & J

11 oktober 2010 11:32

Hej Denise. Du får gärna ha dina åsikter om denna sak. Men vi tycker inte att du ska skriva ut dem i din blogg. Det gör att hela grejen bara känns oseriös! Om vi inte hade känt dig och fått tips om ditt företag och sett detta inlägg hade det gjort att vi hade valt att gå till någon annan. Hoppas du förstår hur vi menar. Allt som skrivs på nätet finns kvar - för alltid. Man kan ha sina åsikter men man behöver inte berätta allt för alla. Tycker du ska ha bloggen privat ELLER företagsmässigt och inte blanda erbjudanden med t.ex såna här inlägg. Känns som sagt oseriöst. Berätta gärna hur du tänker!

Denise

12 oktober 2010 14:32

Hej! Det är alltid bra med åsikter och tankar.. Jag dömmer ingen i detta inlägg, jag försöker bara förstå allt som händer i detta samhälle.
Men att detta skall vara oseriöst gentimot mitt företag kan jag inte riktigt förstå.
Så fort en grej handlar om en annan kultur/religon så skall det ses som något negativt. Hade debatten på tv handlat om Sveriges lönsystem/plastik kirurgi/äldrevården (dagis) och jag skrivit om det hade ingen reagerat negativt.

 
Ingen bild

P & J

12 oktober 2010 17:59

Det handlar inte bara om att du skrev om just detta ämnet. Men hur skulle du själv reagera om du gick in på en hemsida för ett för dig nytt företag och de diskuterade religion/lönesystem/plastikkirurgi/äldrevård/barnomsorg osv blandat med erbjudanden och bilder från verksamheten? Skulle du välja de framför ett företag med en hemsida som visar info om företaget/erbjudanden/kontaktinformation? Förstår du hur vi tänker? Men du gör ju precis som du vill såklart! Vi bestämmer inte. Det är din blogg, dina åsikter och ditt företag.

Denise

12 oktober 2010 22:28

Jag förstår vad ni menar.. Och jag kanske skall tänka mig för, men har óckså denna blogg för att dela med mig av mitt liv..
Får tycka och tänka på face ist ; )

 
Ingen bild

P & J

13 oktober 2010 08:28

Hej igen, klart att du ska tycka och tänka. Det är det en blogg är till för. Men kanske inte om alla ämnen :) Vi ses nästa vecka! Äter du föresten? Det blir mat. Kram.

Denise

13 oktober 2010 08:49

Jag äter : )
Vi skall vidare på ett 25+30 års kalas sedan vid 18-19.. : ( Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 6 januari 2011 18:41

Då är det ett nytt år och jag kommer inte fortsätta skriva här..   Om ni är intresserade av naglar så besök http://www.amazingbeautycenter.com/start.html Där finns allt om salongen och mig..   2011 kommer bli ett bättre och ljusare år för a...

Av Denise - 21 december 2010 00:19

Har massa med bilder att visa men då min telefon har bestämt sig för att inte visa sig på min dator när jag kopplar in den så får jag inte heller några uppladdade foton tyvärr..   Men gårkvällen bestod av håruttag av bästa Johanna.. En underbar t...

Av Denise - 19 december 2010 18:29


Okej om 30 min smäller det.. Då åker mitt långa härliga hår bort..   Mitt hår är hyffsat långt nu men det är allt för tunt.. Men på onsdag gör jag en total förändring.. Kommer dock inte avslöja vad som händer då : )   Dags att ta sitt egn...

Av Denise - 18 december 2010 15:18

Vart mycket nageljobb iveckan.. Mycket kul..   Började med att göra om Marias naglar.. Hon gick från glitter till klassiska franska..   Före                                 Efter                 Sedan var det Hanna som stod på tur.....

Av Denise - 12 december 2010 19:57

Seriöst vilken helg.. Jobbat fre-sön men ändå har jag hunnit med en grym julfest.. Helt sjukt, finns inga ord för hur lyckad JAG tyckte den va.. ;) Har mått piss idag dock, men jag har inte haft några "jobbiga" kunder som tur e :) Sovmorg...

Läs bloggen på ditt språk!!

Presentation


Är en tjej i mina bästa år som med denna blogg kommer dela med mig av mina funderingar här i liv.

Men mest av allt kommer ni få tips, idéer och bilder på de nagl

Fråga mig

7 besvarade frågor

Partner's

Erbjudande!!

Nu är hösten/vinern på ingång!!

Under perioden Oktober tom December så har jag stigande rabatt på mina nagelbehandlingar.

På första behandlingen får ni 10 % rabatt, på andra 20% rabatt osv, högst 50%.

Välkomna att boka en tid hos mig!!
_____________________________________________

Välkomna!
Önskar
Denise

Amazing
Beauty Center
Sveagatan 1, Linnéstan
031 – 12 12 00

Priser!!

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med mall. Blir en flexibel nagel med en naturlig look.
Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
850:-

FÖRLÄNGNING MED GELÉ:
Förlängning med tipp. Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
750:-

FÖRSTÄRKNING MED GELÉ:
Gelé läggs över naturlig nagel (ej förlängning). Välj själv om du vill ha en naturell, fransk eller helfärgad look på dina naglar.
700:-

ÅTERBESÖK:
Tar bort gammalt gelé-material och fyller på men ny look.
600:-

Tar bort gammalt gelé-material och fyller på med den look ni hade innan.
550:-

LAGNING AV BRUTEN GELÉ-NAGEL:
Vid bruten gelé-nagel.
25:- / nagel

Vid återbesök så ingår två naglar, vid fler.
50:- / nagel


BORTTAGNING AV GELÉ:
Tar bort allt gammalt gelé-material från naglarna och behandlingen avslutas med en liten manikyr.
150:-

Med lackning
175:-

KLASSISK MANIKYR:
Naturliga naglar filas och formas, nagelband avlägsnas vid behov. Hand och arm massage och lackning ingår.
400:-

KLASSISK PEDIKYR:
Behandlingen påbörjas med ett skönt fotbad, förhårdnader filas bort,naglarna filas och formas och nagelband avlägsnas vid behov.
Fotmassage och lackning ingår. (Vi gör EJ medicinsk fotvård).
450:-

PEDIKYR FÖRSTÄRKNING:
Klassisk pedikyr som avslutas med gelé på tånaglarna. Välj själv om du vill ha en naturell eller helfärgad look på dina naglar.
550:-

PARRAFINBAD:
Torra händer peelas och doppas ner i ett varmt och vitaminberikat paraffinbad, ger friskare, mjukare och lenare händer.
250:-

Vi har även glitter och andra dekorationer, så låt fantasin flöda.
15:- / nagel

Omröstning

Skulle du fixa dina naglar??
 Ja, om det var gratis..
 Självklart, spelar ingen roll vad det kostar..
 Nej onödigt, mina är fina som dem är..
 Är det billigt så kan jag haka på..

Kategorier

Klottra...

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Bloggvärde

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards